Core training

Core training patří k relativně novým pojmům v kondičním a silovém tréninku, který se začal používat v 90.tých letech. Hlavním cílem core tréninku je především stabilizace segmentů, na níž se podílejí zejména správně aktivované hluboké svaly trupu, tedy „jádra“. Jde o nápravu, cvičení a pohybové aktivity zaměřující se na stabilizaci a správný timming „core“ , tedy jádra těla s důrazem na správné držení těla, nápravu dysbalancí,dysfunkcí a stabilizaci páteře

. „CORE“ – anglicky jádro.
Core je tvořen svaly, jejichž nejdůležitější funkcí je udržovat stabilitu bederní páteře, správného držení těla (postury) a rovnováhy těla jako celku, čímž je dosaženo efektivního přenosu silových účinků a k absorpci silových impulsů. Tyto svaly udržují vzpřímený postoj (posturu), podpírají páteř, pomáhají kontrolovat jednotlivé pohyby = koordinace pohybů, přenáší vynaloženou sílu a energii z těla na okolní prostředí a obráceně, vyrovnávají výkyvy těžiště těla = stabilita, zvyšují celkovou fyzickou sílu, absorbují značnou část energie při doskocích a dopadech a především zpevňují páteř a chrání vnitřní orgány dutiny břišní.

Přijďte si s námi dát pořádně do těla, a nebudete litovat!